حتی اگر از قبل انتظار دریافت تشخيص دمانس برای خود را داشته اید، شنیدن این خبر ممکن است شما و اطرافیانتان را وحشتزده کرده و اوقاتی پراضطراب و ناراحت کننده را ایجاد نماید. به یاد داشته باشید که ابتلاء به دمانس به معنای پایان زندگی نیست. شما هنوز مي توانيد بسیاری از كارها را انجام دهيد.

 برای اینکه زندگي هم اکنون و در آينده آسانتر و لذت بخش تر باشد،برای  آينده خود برنامه ريزي نمائيد و نوع درمان و مراقبتي كه مايل هستيد در آينده داشته باشيد را در وصيت نامه اي مشخص نمائيد. چون در آينده شايد نتوانيد خواسته هاي خود را بيان نمائيد.

گرفتن کمک:

پزشك متخصص و انجمن دمانس و آلزايمر ايران مي توانند به شما كمك نمايند و اطلاعات و راهنمائيهاي لازم را ارائه نمايند.

مشاوره :

مشاوره به شما فرصتي مي دهد تا مسائل و مشكلات خود را مطرح نمائید.

مسائل مالی خود را روشن سازید :

بسيار حائز اهميت است كه مسائل مالي را برنامه ريزي نمائيد.

حفظ استقلال:

تصور می شود افراد مبتلا به دمانس از همان ابتدا تمامی توانائی هایشان را از دست داده و به دیگران وابسته می شوند.حقیقت اینست  که با گذر زمان دمانس بر توانائیهای فرد اثر می گذارد اما درجات آسیب از فردی تا فرد دیگر متفاوت است.بسیار حائز اهمیت است که این افراد تا حد ممکن مهارت هایشان را حفظ نمایند. این فعال بودن به افراد مبتلا به دمانس کمک می کند تا احساس بهتری نسبت به خود داشته باشند.

رانندگی:

بعد از گرفتن تشخيص دمانس بايد بدانید که ادامه ی رانندگي به صلاح شما نیست. هرچند که برخی افراد تا مدتي بعد از گرفتن تشخيص به رانندگي ادامه مي دهند اما در هر حال رانندگی می تواند برای شما و دیگران خطر ساز باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر