•  مراحل ابتدایی دمانس

در مراحل اولیه دمانس هنوز همه نوع معالجات دندان امکان پذیر است. دندانپزشک با آگاهی به این واقعیت که سرانجام این فرد توانایی خود را برای مراقبت از دندان هایش از دست خواهد داد، درمان را برنامه ریزی می نماید. دندان های مهم را شناسایی و ترمیم می کند. اقداماتی نظیر روکش کردن، پایه گذاشتن و کاشت دندان را وقتی انجام می دهد که مراقب مسولیت بهداشت دهان و دندان و مسواک زدن روزانه فرد مبتلا را به عهده می گیرد. از آنجا که دمانس پیش رونده است، مهم است برای پیشگیری از مشکلات آتی دهان و دندان بطور مستمر با تیم درمانی مشاوره نمود.

  • مراحل میانی دمانس

در مراحل میانی بیماری، فرد ممکن است هنوز از نظر فیزیکی نسبتا سالم اما بعضی از مهارت های ذهنی خود را از دست داده باشد. در این مرحله، پیشگیری مهم تر از درمان است. برخی افراد ممکن است تحمل درمان های دندانی را نداشته باشند و دندانپزشک مجبور به استفاده از داروی آرامبخش و یا بیهوشی عمومی شود. در نهایت تصمیم گیری برای استفاده از روش های مختلف درمانی، بستگی به میزان درجه همکاری، نیاز های معالجات دندانی، سلامت عمومی و کمکهای اطرافیان فرد مبتلا دارد.

  • مراحل پیشرفته دمانس

در این مرحله بیمار دچار آسیب های شناختی شدید شده و اغلب از لحاظ جسمانی ضعیف و شکننده و دارای مشکلات متعدد پزشکی می باشد. بنابراین، در این مرحله باید توجه در جهت پیشگیری از بیماری های دهان و دندان ، حفظ بهداشت دهان و انجام درمان های اضطراری متمرکز گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر