پرستاری و مراقبت ازفرد مبتلا به دمانس و یا آلزایمر می تواند بسیار طاقت فرسا باشد. بنابراین با توجه به اینکه مراقبت در منزل معمولا نخستين انتخاب براي بسياري از خانواده هاست. برای تداوم در امر مراقبت ، لازم است که با کمک گرفتن در انجام امور منزل و یا مراقبت از افراد مبتلا به حفظ سلامت خود کمک کنید. :

استخدام فردی در منزل:

  • می توانید فردي را براي كمك در انجام امور منزل استخدام نمايید. این فرد، شما را در تميز نمودن منزل، پخت و پز، شستشو و خريد ياري مي نمايد.
  • يك مراقب حرفه ای استخدام نمایید تا در انجام امور فرد مبتلا چون لباس پوشيدن، حمام كردن، غذا خوردن، اجابت مزاج و فعاليت هاي اجتماعي و سرگرمي هاي فكري، شما را ياري دهد.
  • مؤسسات پرستاري و پزشكي در منزل، معمولا افراد حرفه اي و كارشناس، نظير پرستار، مددكار اجتماعي، فيزيوتراپيست و …را براي ارزيابي و ارائه مراقبت به منزل افراد مبتلا مي فرستند.
  • يك پرستار وضعيت فرد را بررسی کرده، سوند هاي احتمالي را تعويض و دارو تزريق مي نمايد.
  • يك گفتار درمان مي تواند به فرد مبتلا به سكته مغزي كمك كرده تا دوباره صحبت نمايد.
  • يك فيزيوتراپيست ورزش هاي لازم را به فرد ارائه مي دهد.

مرکز توانبخشی و مراقبت روزانه

در اين مركز، فعاليت هاي توانبخشی و تفريحي ساختار يافته نظير ورزش، هنرهاي دستي، گفتگو، همخوانی و … به صورت گروهي به مدت چند ساعت در روز ارائه مي شود. اين برنامه ها، يك تا شش روز هفته و گاه تعطيلات آخر هفته يا بعدازظهرها قابل استفاده هستند.

مركز مراقبت و توانبخشی روزانه، يكي از مهم ترين مراكز براي كمك به خانواده هاست. مراقبین را ياري كرده همچنين براي بيماران نيز مفيد و سودمند مي باشد. با حضور در این مراکز فرد مبتلا به دمانس فرصتی مناسب جهت حضور در فعالیت های اجتماعی می یابد که خود موجب بهبود خلق و خو و عملکرد ذهنی فرد می گردد.

معرفی مرکز توانبخشی و مراقبت روزانه قاصدک

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر