الفبای دمانسدید و بازدید عید و مسافرت با آلزایمر

به مناسبت فصل بهار و تعطیلات نوروز راهکارهایی و برنامه ریزی هایی رو برای دید و بازدید عید و مسافرت به آگاهی شما میرسونیم.

امیدواریم تعطیلات براتون پر از خاطرات خوب باشه

– میزان مشارکت سالمندان بستگی به توان فیزیکی و توان فکری آنان دارد و اینکه در چه مرحله ای از پیشرفت بیمای هستند و عوارض، نشانه ها یا تغییرات رفتاری چه هستند.

– از اجتماعات بزرگ که مخصوصا کودکان شرکت دارند پرهیز کنید چون شلوغی به بیقراری و اضطراب و پرخاشگری منجر میشه.

– شاید لازم نباشه همه جا از اول تا آخر شرکت داشته باشید، از قبل تصمیم بگیرید که کجاها دیرتر بروید و زودتر برگردید که خسته نشوید.

– فضایی، اتاقی را برای استراحت در نظر بگیرید و روتین روزانه رو سعی کنید حد الامکان رعایت کنید مثل زمان سرو غذا، استراحت، دارو.

– سعی کنید همیشه در دورهمی ها کنار سالمند بمونید و او را تنها نزارید و در زمان های اضطراری از فرد دیگری کمک بگیرید.

– همه چیز را از قبل پیش بینی کنید و وسایل سرگرمی، لباس اضافی، وسایل بی اختیاری را همراه خود داشته باشید.

– دیگران را مورد دمانس مطلع کنید و درباره رفتارها و چیزهایی که باید آگاه باشند خبردار کنید؛ در ابتدای ارتباط خودشان را معرفی کنند. در مقابل پرسش و جملات تکراری یا احترام و با علاقه پاسخگو باشند.دستشان را بگیرند و سالمندان را نوازش کنند. بعد از روبرو با سالمندان شمرده و به آرامی صحبت کنند.اصلا بحث نکنند و سعی نکنند حرف او را اصلاح کنند یا او را متقاعد کنند.در مورد او پیش وی حرف نزنند در گوشی صحبت نکنند و گریه و ناراحتی را بروز ندهند.

– برای مسافرت برنامه ریزی کنید؛ برای هر فعالیت وقت بیشتری در نظر بگیرید. حتما زمان‌هایی را برای تجدید قوا، صرف میان وعده، و استراحت در نظر بگیرید. در حد امکان، سعی کنید که برنامه هر چه بیشتر شبیه روند زندگی روزانه فرد مبتلا باشد. عزیز شما در محیط نا‌آشنا ممکن است سرگردان شده، از دید شما خارج شده، و گم شود یک کارت شناسایی با شماره تماس داخل جیب عزیزان باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر