استان ها

15 شهریور 1401
به مناسبت ماه جهانی آلزایمر (15شهریور تا 15مهر) و هفته سالمندان (6 مهر لغایت 12مهر)، جلسه ساماندهی شورای سالمندان شهرستان بوشهر در تاریخ 15 شهریور ماه در فرمانداری بوشهر با حضور مدیران دستگاه های اجرائی برگزار شد.

در این جلسه غلامحسین کروبی رئیس هیئت مدیره انجمن خیریه آلزایمر استان بوشهر گفت:

برنامه‌های ماه جهانی و روز جهانی آلزایمر طبق برنامه انجمن جهانی و کشوری و با هماهنگی و همکاری اداره کل بهزیستی استان و بهزیستی شهرستان بوشهر با مشارکت دستگاه های اجرایی عضو شورای سالمندان استان و هر شهرستان و همچنین با مشارکت کانون های بازنشستگی کشوری لشکری و تامین اجتماعی و سایر صندوق های بازنشستگی در شهرستان بوشهر و نه شهرستان دیگر استان برگزار خواهد شد.

کروبی افزود:

گردهمایی بزرگ «شهروندان ارشد» شامل بازنشستگان کشوری، لشکری و تأمین اجتماعی و پیشکسوتان و سالمندان از اقشار و اصناف مختلف در تالار بزرگ لیان بوشهر با مشارکت دستگاههای اجرایی و همکاری سازمانهای مردم نهاد و کانون های بازنشستگی برای تکریم از ایشان و تشریح نکات مهم درباره بیماری آلزایمر و سایر مسائل دوران سالمندی در روز ۱۰ مهرماه برگزار خواهد شد.

کروبی در ادامه گفت:

با توجه به اهمیت و فراگیر بودن رسانه و بستر اینترنت، کلاسهای آموزشی و آگاهی بخشی بیماری های مربوط به سالمندان با تأکید ویژه بر دو موضوع مهم یعنی «دمانس و بیماری آلزایمر و مبحث مهم مراقبت از سالمند در منزل و آموزش های خودمراقبتی برای سالمندان و مراقبین و پاسخگویی به سوالات تخصصی خانواده ها با حضور پزشکان متخصص، روان شناسان و کارشناسان رشته های مختلف در صدا و سیما و فضای مجازی اجرا خواهد شد.

در این جلسه معاونان فرماندار، مدیران بهزیستی، بهداشت و درمان، تأمین اجتماعی، صندوق بازنشستگی، شهرداری، کمیته امداد، استاندار و سایر حاضرین به تفکیک آمادگی خود را برای مشارکت در اجرای برنامه اعلام نمودند.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر