ماه جهانی آلزایمرماه جهانی آلزایمر، معصومه صالحی، مصاحبه خبرگزاری فارس

مبتلایان به آلزایمر در ایران ۳ برابر می‌شوند

به گزارش گروه آسیب‌های اجتماعی خبرگزاری فارس، انجمن جهانی آلزایمر و انجمن آلزایمر ایران به مناسبت شروع ماه جهانی آلزایمر در اطلاعیه‌ای نوشت: در ایران، تخمین زده می‌شود در حال حاضر بیش از یک میلیون و دویست هزار نفر با دمانس زندگی می‌کنند و تا سال ۲۰۵۰، این رقم سه برابر خواهد شد.
معصومه صالحی مدیرعامل انجمن دمانس و آلزایمر ایران به مناسبت ماه جهانی می‌گوید: ما با اطلاع‌رسانی مکرر از طریق انجمن‌های استانی، پایگاه‌های خبری، رسانه‌ها، شبکه‌های اجتماعی و… در مورد دمانس، علائم، عوامل خطر، پیشگیری، زندگی با دمانس، مراقبت، مراقبین و سند ملی دمانس، سعی بر این داریم تا پیام خود را واضح و شفاف به گوش جامعه برسانیم، چنانچه هم اکنون برای دمانس اقدام نکنیم، در آینده نزدیک با سیلی از افراد مبتلا مواجه خواهیم بود که لزوماً همه سالمند نیستند بلکه طیفی از ۴۰ تا ۶۰ سال را نیز در برخواهد گرفت و بار کلان اقتصادی بیماری متوجه دولت و خانواده‌ها خواهد بود.
خانم پاولا باربرینو می‌گوید: «پایین بودن سطح اطلاع‌رسانی به‌علاوه شرم از ابراز بیماری، تبعیض و رواج اطلاعات نادرست در حواشی بیماری مانع بزرگی بر سر راه بهتر ساختن وضعیت موجود است، همان‌طور که گفته شد ۷۵% از افراد مبتلا تشخیص نمی‌گیرند. با تشخیص به‌موقع، افراد می‌توانند زندگی خوب و مستقل را تجربه کنند. باید دانست، زمان نقش مهمی را در این بیماری ایفا می‌کند.»

برای مطالعه متن کامل این خبر وارد لینک زیر شوید:

خبرگزاری فارس

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر