بدون دسته

مصاحبه خبرگزاری قدس، با مدیرعامل انجمن دمانس و آلرایمر ایران

مدیرعامل انجمن دمانس و آلزایمر ایران درباره کاهش سن ابتلا به بیماری آلزایمر به قدس آنلاین می گوید: در واقع سن ابتلا به پیش آلزایمر و دارا بودن نشانه های بیماری آلزایمر به ۴۰ رسیده و متأسفانه کرونا سبب کاهش سن ابتلا به دمانس و بیماری آلزایمر شده است.

علایم شروع آلزایمر

معصومه صالحی می افزاید: بیماری آلزایمر ممکن است ۲۰ سال قبل از شروع، با علایم گوناگونی خود را نشان دهد. این علایم می تواند فراموشی در مسائلی مانند جابه جا گذاشتن اجسام، فراموشی حساب های بانکی، یا فراموشی کلمه ای هنگام صحبت و غیره باشد.

وی ادامه می دهد: چنانچه فردی سه علامت از مجموع علایم را دارا باشد هشداری برای شروع بیماری آلزایمر است و باید برای تشخیص زودهنگام اقدام کند تا اگر نشانه شروع بیماری  آلزایمر باشد بیماری را کنترل و زندگی بهتر و سالم تری داشته باشد. چراکه براساس تحقیق مجله لانست، تشخیص زودهنگام این بیماری می تواند ۵ سال مشکلات بیماری را به عقب بیندازد.

بیماری آلزایمر در زنان شایع تر از مردان

صالحی سن امید به زندگی در زنان را بیش از مردان می داند و ادامه می دهد: اگرچه سن امید به زندگی در زنان بیش از مردان است اما افزایش سن در زنان، مشغله هایی مانند تحصیل بچه ها، قرار گرفتن مقابل اجاق گاز برای پخت و پز و مصرف کربن بیشتر هنگام تنفس، سبب شده میزان ابتلای آلزایمر در زنان ۶ درصد بیشتر از مردان باشد هرچند اخیرا گفته می شود تعداد زنان و مردان مبتلا به آلزایمر باهم برابر است.

متن کامل این خبر را در وب سایت خبرگزاری قدس مطالعه کنید:

خبرگزاری قدس

 

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر