بدون دسته

در نوامبر 2013، روزنامه فرانسوی لوموند گزارش داد که قرار است در فضائی مناسب در دهکده لاند افراد مبتلا به آلزایمر پذیرفته شوند مانند دهکده ای در هلند.

این تجربه ای ویژه برای فرانسه و طرح آن مبتنی بر رویکرد اجتماعی نه پزشکی می باشد که شامل:

• معماری آرام و دوستانه
• حذف نماد های پزشکی مانند روپوش سفید
• حمایت مخصوص برای هر فرد
• احترام به سلیقه و آهنگ زندگی هر نفر
• استمرار ارتباط نزدیک با افراد خانواده
• هماهنگی با بافت و زندگی شهری

در دهکده لاند 120 نفر زندگی می کنند که 10 نفر آنان زیر سن 60 سال دارند. تعداد کارکنان 120 نفر و 120 داوطلب نیز در کنار آنان خدمات ارائه می دهند.

این دهکده سه ساعت و 25 دقیقه با قطار سریع السیر با پاریس و یک ساعت و 15 دقیقه با شهر بوردو فاصله دارد.

فلسفه ایجاد دهکده

• حمایت فرد محور
تجربه دهکده لاند از نظر زندگی اجتماعی، سلامت و تحقیقات برای بهبود کیفیت زندگی افراد مبتلا و مراقبان به آرمان های اروپایی نزدیک هست. در دهکده لاند خدمات با تمرکز بر رویکرد های فردی و غیر داروئی از طریق فعالیت های درمانی با حفظ ظرفیت های شناختی ساکنین برنامه ریزی شده است. تمام کارکنان باید از طرز فکر و فرهنگ حمایت دادن برخوردار و به توانائی های مانده فرد مبتلا توجه داشته باشند تا باعث ناکامی او در فعالیت ها نشوند.

• مکانی برای نوآوری
این مکان نمونه جدید روش های مراقبت و حمایت را ارائه می دهد و دارای مرکز منابع و پژوهش هست که متخصصین حوزه بیماری آلزایمر برای آموزش و تربیت متخصصین سلامت و مراقبت پزشکی- اجتماعی را گرد هم می آورد. تا بهترین روش های درمانی را اشاعه دهند.

دهکده سازگار با ساکنین

• مدیریت
مدیریت دهکده چند بخشی شامل پزشک، پرستار، دستیار پیرا پزشک، روانشناس، کاردرمانگر، درمانگر ذهنی-حرکتی، انیمیشن ساز، کارکنان اداری، حسابداری و خدمات کلی مانند تدارکات و پذیرائی که شامل 120 نفر تمام وقت می شود.

داوطلبان در قلب دهکده

داوطلبان بخش جدائی ناپذیر این طرح هستند. هر کدام می توانند به دهکده بیآیند و فعالیت خود را با افراد مبتلا انجام دهند یا از امکانات دهکده استفاده کنند. در سالن نمایش کنسرت، در سالن فعالیت ها نقاشی و یا در کتابخانه کتاب بخوانند. این ها نمونه ای از فعالیت های مختلف در دهکده می باشد.
لا باستید در مرکز دهکده دارای کافه رستوران، شبکه بخش رسانه کتابخانه، سالن اجتماعات با ورود آزاد برای همه ، مرکز پزشکی با 9 محل سکونت برای مراقبان و کارآموزان ، یک فروشگاه و یک آرایشگاه. درپنج هکتار زمین، پارک احداث شده است که ساکنین می توانند در آن به ورزش به پردازند یا در باغچه های سبزیکاری باغبانی و یا از حیوانات اهلی نگهداری کنند.
خانواده های ساکنان این دهکده روزی 58 یورو می پردازند و هزینه سالیانه این طرح 7/6 میلیون یورو می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر