بین المللیگزارش انجمن جهانی آلزایمر در سال 2021

برنامه جهانی عملیاتی دمانس

انجمن جهانی آلزایمر در روز نهم خرداد جاری در حاشیه اجلاس جهانی سلامت، با برگزاری نشست حضوری درشهر ژنو، کشور سویس و از طریق برخط، از هفتمین گزارش “ازطرح تا اجرا” رونمایی کرد.

فقط یک سال تا اتمام مهلت برنامه جهانی عملیاتی دمانس، پاسخ بهداشت عمومی که سازمان جهانی بهداشت از سال 2017 مطرح کرده، باقی مانده است. در این گزارش، پیشرفت کشورهای عضو سازمان جهانی بهداشت در این حوزه و کار آن ها بر هفت پایه طرح مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته است. این گزارش مصرانه درخواست دارد تا برنامه جهانی عملیاتی دمانس تمدید شود.

نکات کلیدی گزارش:

  • از سال 2023، تعداد برنامه های ملی دمانس که کشورهای عضو سازمان جهانی بهداشت به اجرا درآورده اند روی 39 ثابت مانده است. این فقط 26.7 درصد هدف که 146 کشور هست را نشان می دهد.
  • درحال حاضر27 کشوردرحال برنامه ریزی و ادغام برنامه جهانی عملیاتی دمانس با یکی دیگر از برنامه های کلان سلامت هستند.
  • انجمن جهانی آلزایمر تخمین می زند که 75 در صد افراد مبتلا به دمانس در جهان تشخیص نمی گیرند و 85 در صد آن ها بعد از تشخیص به مراقبت بعد از تشخیص دسترسی ندارند. انجمن جهانی آلزایمر بر این باور هست که نظام های سلامت باید مسیر شفافی را برای تشخیص به موقع و هم زمان دسترسی به مراقبت و حمایت را برنامه ریزی کنند به ویژه که درمان های تعدیل کننده جدید درراه می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر