توانبخشی

در سالهای گذشته، معمولا مراجعین به انجمن آلزایمر ایران را افرادی تشکیل می دادند که بیماری آنها پیشرفت نموده و در مراحل متوسط و انتهایی بیماری قرار داشتند.  بنابر این شرایط، انجمن آلزایمر ایران اقدام به تاسیس و راه اندازی مرکز روزانه توانبخشی قاصدک نمود.

امروزه انجمن با افتخار اعلام می نماید که به یاری خداوند این وضعیت تغییر یافته و تعداد مراجعین در مراحل اولیه بیماری افزایش چشمگیر داشته است که این نشان از موفقیت انجمن در اطلاع رسانی نسبت به اهمیت تشخیص زودهنگام و توجه به علائم هشداردهنده است.

از یاد نبریم که با تشخیص زود هنگام، می توان سیر پیشرفت بیماری را کند نموده، معلولیت ناشی از بیماری را 5 سال به تعویق انداخت.

لیکن اکنون بر مبنای نیاز محسوس لزوم آموزش این دسته از افراد مبتلا به بیماری آلزایمر ضروری می نماید. از این رو انجمن شروع به برنامه ریزی برای این قشر از افراد نموده است.

گروه هدف این طرح، افراد مبتلایی هستند که بنابر تشخیص پزشک معالج هنوز در مرحله خفیف بیماری قرار گرفته اند. کسانیکه بصورت موردی اختلال در شناخت یا حافظه در آنان مشاهده می گردد.

فرآیند آموزش این افراد در مرحله انتخاب افراد مناسب و تماس با خانواده هاست.

چنانچه اخیرا پزشک برای شما تشخیص بیماری آلزایمر داده است و یا در میان اطرافیان خود فرد مبتلا به دمانس را در این مرحله از بیماری می شناسید، با انجمن دمانس و آلزایمر ایران (بخش آموزش و پژوهش) تماس حاصل فرمایید.

تلفن تماس : 44630652-021 داخلی 116 (بخش آموزش و پژوهش)

ساعات پاسخگویی: شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 الی 13:30

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر