آموزش

«گروه حمایت کننده ذهن پویا»

روز چهارشنبه مورخ 6 دی ماه 1402، اولین جلسه گروه حمایت کننده «ذهن پویا» در انجمن دمانس و آلزایمر ایران برگزار گردید.

این برنامه یک برنامه انگیزشی، حمایتگر و مثبت، با هدف توانمندسازی ذهنی و جسمی، ویژه افراد سنین بین ۴۰ تا ۶۰ سال می باشد که به صورت هفتگی به مدت دو ساعت اجرا خواهد شد.

اعضا گروه، مراجعین درمانگاه انجمن آلزایمر بوده که دارای تشخیص اختلال شناختی خفیف می باشند. تفاوت مهم این گروه با گروه های مشابه دیگر در انجمن آلزایمر، میانگین سنی اعضا، داشتن تشخیص «اختلال شناختی خفیف» و برگزاری توانبخشی شناختی تخصصی می باشد.

حضور در این گروه ها می تواند فرصتی برای کاهش تنهائی و انزوا و همچنین فضائی باشد برای ابراز احساسات با اطمینان به این که این احساسات طبیعی و قابل انتظار هستند. فضائی که در آن می توان نگاه مثبت و حس امید و عاری از سو. تفاهم و قضاوت یافت.

در این جلسات با هم افزائی، افراد می توانند از تجارب هم دیگر بیاموزند تا در صورت وجود مشکلات حافظه، خوب زندگی کنند. در ضمن اوقاتی را با هم به شادی بگذرانند، بخندند و برای تغییراتی که ممکن است در نتیجه مشکلات حافظه ایجاد شود، راهکارهائی از هم دیگر بیاموزند.

در طول برنامه افراد شرکت کننده با یک تیم چند رشته ای متشکل از روانشناسان، کاردرمانگران، درمانگران شناختی و مربیان معتبر یوگا کار خواهند کرد و فعالیت هایی چون یوگا، یوگای خنده، توانبخشی ذهنی، بازی های رومیزی مختلف ، پازل های مختلف، آموزش نقاشی، رنگ آمیزی، حل جدول حروف و اعداد و… برای توانمند نمودن حافظه و افزایش تمرکز، آموزش های مختلف و کمک به سلامت افراد  با  تغییر سبک زندگی اجرا خواهد شد.

هدف این آموزش ها نه تنها ارائه دانش به روز در مورد شواهد علمی در مورد موضوعاتی مانند تغذیه، خواب، برنامه ریزی آینده و سلامت عاطفی برای سلامت مغز است، بلکه به افراد کمک می کند تا این تغییرات سالم را در زندگی خود ایجاد کنند. این بخش از طریق دعوت از کارشناسان در حیطه های مختلف برای سخنرانی و گفتگو اجرا خواهد شد. مباحثی مانند:

اختلال شناختی خفیف و علائم آن، آموزش سلامت مغز، راه هایی برای بهبود سلامت مغز و به حداقل رساندن احتمال ایجاد مشکلات شناختی، سازگاری با محدودیت های شناختی و عملکردی، ورزش فیزیکی و شناختی،  مدیریت استرس و …

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر