بین المللیاولین وبینار انجمن جهانی آلزایمر در سال 2023

​در روز 12 ژانویه 2023، اولین وبینار انجمن جهانی آلزایمر با حضور 53 کشور برگزار شد.

مدیر عامل انجمن جهانی آلزایمر در سخنان خود مروری بر عملکرد این نهاد در سال 2022 داشت. یکی از مهمترین فعالیت های سال گذشته کارزار ” برنامه شما چیه؟ ” بود که انجمن جهانی در صدد هست تا کشورها سند عملیاتی دمانس را در دستورکارخود قراردهند و تا سال 2025 که مهلت آن به پایان می رسد تدوین و عملیاتی نمایند. (سازمان جهانی بهداشت برنامه عملیاتی دمانس، پاسخ بهداشت عمومی به دمانس 2025-2017 را راه اندازی کرد و از آن سال تا کنون انجمن جهانی هر سال ازپیشرفت کار کشورها در این حوزه گزارشی تهیه می کند.)

در سال گذشته طبق آماری که در این وبینار گزارش شده 52 کشور حضور داشته اند. انجمن جهانی برای همراه کردن کشورها در این طرح مهم، 29 جلسه با وزرای بهداشت کشورها داشته، تعداد 154 نامه و ایمیل مرتبط ارسال کرده است. در پایان سال، دستاورد این فعالیت، 20 تعهد جدید برای تدوین سند ملی دمانس بوده است.

معاون مدیر عامل انجمن جهانی آلزایمر، آقای کریس لینج در سخنان خود درمورد فعالیت های سال گذشته اظهارداشت، مرحله اولیه که تماس با دولت ها بود به پایان رسیده و امسال ما فعالیت خود را بر روی کارزار برنامه عملیاتی دمانس کشورها با فعالیت در شبکه های اجتماعی پیش خواهیم برد. انجمن جهانی به تدوین این برنامه به کشورها کمک خواهد کرد تا سطح حساسیت را نسبت به لزوم داشتن برنامه عملیاتی دمانس برای رویاروئی با آن در جهان افزایش دهد و کیفیت زندگی افراد مبتلا و مراقبان را با اجرای آن ارتقا بخشد.

در این جلسه گفته شد که عنوان گزارش سالیانه بیماری آلزایمر (در روز جهانی آلزایمر 21 سپتامبر – 30 شهریور انتشار می یابد) برای سال 2023، عوامل خطر و راه های کاهش آن، می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر