الفبای دمانس

15 فروردین 1401

از آنجا که همه دوست دارند در محیطی آرام و بدون استرس و افکار منفی زندگی کنند، طبیعی است پس از پایان تعطیلات مشکلاتی در روان افراد ایجاد شود.

گاهی اوقات کنترل احساسات پس از تعطیلات سخت خواهد شد. پس از مدتی خوشگذرانی و خارج شدن از روتین روزانه و تامین نیاز به داشتن زوزهای خوب و خوش ممکن است افراد احساس اندوه و اضطراب داشته باشند که البته معمولا طولانی مدت نیست.

انسان‌ها خیلی زود به شرایط عادت می‌کنند. از آنجا که همه دوست دارند در محیطی آرام و بدون استرس و افکار منفی زندگی کنند، طبیعی است پس از پایان تعطیلات مشکلاتی در روان افراد ایجاد شود؛

سازگاری و رفت‌وبرگشت در موقعیت‌های مختلف، یکی از مهارت‌هایی است که انسان باید بیاموزد؛ زندگی همیشه همینطور بوده، پر از تغییر پر از دور شدن پر از نزدیک شدن پر از پایان پر از آغاز

اگر بعد از تعطیلات احساس اضطراب، بی انگیزگی، تحریک پذیری، ناامیدی و تنهایی میکنید یا نشخوارهای ذهنی دارید، نگران مسائل مالی هستید، دچار اختلال خواب شده اید احتمالا به سندرم پس از تعطیلات مبتلا شده اید.

برای رهایی از این احساس اندوه:

کمی ورزش کنید. با پیاده روی. احساس شادی بیشتری خواهید کرد.

– فیلم های خنده دار تماشا کنید. شوخ طبعی استرس را کاهش می دهد.

 از رژیم غذایی سالم پیروی کنید. برای مبارزه با استرس روی ماهی شکلات تلخ چای سبز تمرکز کنید.

یک برنامه مفرح را برنامه ریزی کنید.

– آرامش داشته باشید و مدتی بدون هیاهو به قطره‌های باران، منظره کوه یا خیابان و کوچه نگاه کنید. از افراد یا مکان‌هایی که به شما استرس وارد می‌کنند، تا حد ممکن دوری کنید. لیستی از لذت‌ها بنویسید و به آن‌ها بپردازید. برای خود هدیه بخرید.

– احساسات خود را با دیگران در میان بگذارید به خانواده و دوستان نزدیک بگویید که در چه شرایطی هستید. شما تنها نیستید.

– بررسی کنید که آیا به افسردگی فصلی مبتلا هستید یا خیر

افسردگی بعد از تعطیلات معمولاً پس از چند روز با راهکارهای بسیاری درمان می‌شود اما اگر متوجه شدید دوره این افسردگی طولانی و حال شما بدتر شده است، حتماً به روانشناس مراجعه کنید تا در صورت لزوم درمان‌ها و خدمات حرفه‌ای لازم در این زمینه را دریافت کنید و اگر فردی از نزدیکان شما چنین مشکلی دارد، سعی کنید وقت بیشتری به او اختصاص دهید و او را تنها نگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر