آموزشدوره سالمندیاری با گرایش دمانس و بیماری آلزایمر
6 آذر 1400

انجمن دمانس و آلزایمر ایران با همکاری “مرکز ملی آموزش مهارتی و حرفه ای علوم پزشکی، با توجه به نیاز جامعه و خانواده ها، اقدام به برگزاری دوره سالمندیاری با گرایش دمانس و آلزایمر نموده است.

مراقبت از سالمند به صورت حرفه ای از ارکان كليدي مراقبت سـلامت سالمندان شـناخته شـده و طيـف گـسترده اي از خـدمات بهداشتي، درمانی و مراقبتی را براي حمايت از سالمندان هم در منزل و محیط خانوادگی و هم در مراکز نگهداری سالمندی ارائه می دهد. این نوع مراقبت دارای مزاياي بسياری برای هر دو گروه سالمندان و نظام سلامت و خدمات بهداشتی، درمانی و حمایتی است.

لذا انجمن دمانس و آلزایمر ایران با توجه به نیاز خانواده های محترم عزیزان سالمند به نیروهای مهارت دیده و حرفه ای در مراقبت از آنان تصمیم گرفت با همکاری “مرکز ملی آموزش مهارتی و حرفه ای علوم پزشکی” که وابسته به ” وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی” میباشد، نسبت به تاسیس “مرکز آموزش مهارتی و حرفه ای” و برگزاری دوره سالمندیاری با گرایش دمانس و آلزایمر” اقدام نماید. که در این دوره به شناخت سیستم های بدن انسان، مشکلات شایع جسمی و روانی و اجتماعی و ارائه مهارت های لازم مراقبتی در این خصوص پرداخته میشود.

معصومه صالحی مدیرعامل و موسس انجمن دمانس و آلزایمر ایران در خصوص برگزاری این دوره گفت: با توجه به نیاز جامعه و رسالتی که بر عهده ی انجمن دمانس و آلزایمر است و همچنین براي حمايت از سالمندان هم در منزل و محیط خانوادگی و هم در مراکز نگهداری سالمندی، انجمن دمانس و آلزایمر ایران با همکاری “مرکز ملی آموزش مهارتی و حرفه ای علوم پزشکی” که وابسته به وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی می باشد، نسبت به تاسیس مرکز آموزش مهارتی و حرفه ای” و برگزاری دوره “سالمندیاری با گرایش دمانس و آلزایمر” اقدام نموده است.
وی خاطر نشان کرد: این نوع مراقبت داراي مزايای بسياری براي هر دو گروه سالمندان و نظام سلامت و خدمات بهداشتي، درماني و حمایتی است. در این دوره به شناخت سیستم های بدن انسان، مشکلات شایع جسمی و روانی و اجتماعی و ارائه مهارت های لازم مراقبتی در این خصوص پرداخته می شود.
خانم صالحی افزود: طول این دوره دو ماه بوده و آموزش ها بصورت نظری و عملی (در گروه های 5 نفره و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی) می باشد و در پایان دوره به شرکت کنندگان گواهی معتبر ارائه خواهد شد.

هدف از برگزاری این دوره:

  • – تعلیم نیروی آموزش دیده در ارائه مراقبت علمی به سالمندان در منزل و مراکز نگهداری
  • – کاهش بار روانی – عاطفی و اقتصادی – اجتماعی مراقبت بر خانواده
  • – ایجاد اشتغال
  • – شناخت سیستمهای بدن انسان و تغییرات ناشی از سالمندی (دوره نظری)
  • – شناخت مشکلات شایع جسمی، روانی و شناختی و اجتماعی دوران سالمندی (دوره نظری)
  • – مهارتهای لازم جهت ارائه مراقبتهای جسمی، روانی و اجتماعی به سالمندان (دوره عملی)
  • – مهارتهای لازم جهت ارائه مراقبتهای جسمی، روانی و اجتماعی به سالمندان مبتلا به دمانس و بیماری آلزایمر و خانواده هایشان و… (دوره عملی)
  • مدارک تحصیلی طبق استاندارد مصوب: نهم متوسطه و بالاتر
  • سن 18 سال تمام

طول این دوره دو ماه بوده و آموزشها بصورت نظری و عملی ( در گروه های 5 نفره و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی) میباشد. درپایان دوره به شرکت کنندگان گواهی معتبر روی سربرگ مرکز ملی آموزش مهارتی و حرفه ای علوم پزشکی ارائه خواهد شد.

شروع کلاس ها از خرداد ماه 1401
کلاسها سه روز آخر هفته ۱۹ جلسه صبح تا ظهر

میزان شهریه براساس مصوب مرکز ملی مهارتی دانشگاه علوم پزشکی:1,500,000 تومان میباشد.

نحوه پرداخت: 10درصد میزان شهریه از طریق سامانه مذکور به حساب مرکز ملی واریز شود. ۹۰ درصد باقیمانده، مستقیما توسط مهارت آموز به حساب انجمن به شماره کارت مجازی 6037707000023006 بانک کشاورزی واریز گردد.

توجه: اگر پرداخت هزینه ثبت نام برایتان سخت است می توانید آن را قسطی پرداخت نمایید.

جهت کسب اطلاع بیشتر و ثبت نام، روزهای کاری از ساعت 9 الی 14 با شماره 44633555 (داخلی 116 یا 120) تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر