بین المللیپژوهش

این دارو در تاریخ 6 جولای 2023 – 15 تیر1402 از سازمان نظارت غذا و داروی آمریکا برای افرادی که به بیماری اختلال شناختی خفیف یا درمراحل اولیه بیماری آلزایمر قرار دارند، مجوز گرفت.

خانم پاولا بربرینو، مدیر عامل انجمن جهانی آلزایمر گفت از این خبر خوشحال هست ولی لوکانماب برای همه افراد مبتلا به دمانس مناسب نیست و در ضمن برای خیلی ها بسیار گران می باشد. او تاکید کرد با این حال روزنه ای برای درمان های جدید بشمار می رود و انجمن جهانی آلزایمر امیدوار هست که بودجه بیشتری در اختیار پژوهشگران این بحش فرار گیرد و افراد بیشنری در زمینه بیماری آلزایمر تحقیق نمایند زیرا تا درمان ایمن برای همه، هنوز فاصله زیادی هست. او خاطر نشان کرد که انجمن جهانی آلزایمر به تلاش بی وقفه خود ادامه خواهد داد تا در آینده هیچ کس از این بیماری نترسد.

سازمان نظارت غذا و داروی آمریکا هشدارهای ایمنی بر روی برچسب های این دارو را تکمیل کرده و پیشنهاد داده است قبل ازشروع درمان وضعیت ApoE ε4 فرد آزمایش شود. در ضمن اطلاعات روی برچسب ها برای افرادی کهاحتمال خونریزی مغزی دارند، استفاده محتاطانه را با ثبت و نظارت مستمر توصیه می کند.

در حال حاضر این درمان فقط در آمریکا قابل دسترس می باشد و بیمه ها با پرداحت آن موافقت کرده اند.

انجمن جهانی آلزایمر منتظر اعلام برنامه گرفتن مجوز از سوی شرکت های داروئی سازنده برای اروپا می باشد. در کشورهائی که زیر ساحت های نظام سلامت توسعه نیافته اند مانند کشورهای کم درآمد یا با درآمد متوسط و نیاز به تایید تشخیص از طریق عکسبرداری (PET)می باشد، تجویر این دارو مقرون به صرفه و امکان پذیر نمی باشد

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر