بین المللیانجمن جهانی آلزایمر

گزارش سی و دومین کنفرانس سالانه انجمن جهانی آلزایمر ۹-۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ – کیوتو –ژاپن.

دمانس در اولویت بهداشت جهانی:

مدیر عامل انجمن جهانی آلزایمر، آقای مارک ورتمن اظهار داشت که پیش نویس طرح ملی عملیاتی دمانس از سوی سازمان جهانی بهداشت برای کشور های عضو و همچنین انجمن جهانی آلزایمر فرستاده شده تا ذینفعان نظرات خود را در مورد سند به دفتر مذکور ارسال نمایند. این طرح از اول تا نهم خرداد، در مجمع جهانی بهداشت مورد بر رسی و به احتمال زیاد تصویب خواهد شد. این طرح دولت ها را به داشتن طرح ملی دمانس تا سال ۲۰۲۵ ملزم می نماید. اطلاع رسانی در مورد دمانس و بیماری آلزایمر، کاهش عوامل خطر، تشخیص، مراقبت و درمان، حمایت مراقبین و تحقیقات در پیش نویس طرح دیده شده است. سازمان جهانی بهداشت از کشورهای عضو می خواهد تا جهت دستیابی به اهداف طرح از هم اکنون فعالیت های خود را از طریق همکاری با افراد مبتلا و انجمن های آلزایمرشروع نمایند.

کمیته علمی انجمن جهانی آلزایمر

رئیس کمیته علمی انجمن جهانی آلزایمر در گزارش خود به شورای انجمن جهانی گفت:

  • بزودی از روش گرفتن آب نخاع جهت تشخیص بیماری آلزایمر در همه کشورها می توان استفاده نمود.
  • دارو های مختلفی برای مراحل بیماری تحت آزمایش است.
  • هم اکنون در جهان، افراد داوطلب مبتلا که در مراحل اولیه بیماری هستند را جهت شرکت درتحقیقات ثبت نام می کنند.
  • در تحقیقات، دوباره داروهای قدیمی را مورد بررسی قرار می دهند زیرا این دارو ها ارزان تر است.
  • فعلاً برای دو سال آینده داروی جدیدی به بازار نخواهد آمد.
  • تنها کاری که می شود کرد همانا آموزش جامعه در مورد عوامل خطر و انتخاب سبک سالم زندگی می باشد.
  • آقای مایکل هودین از ائتلاف جهانی سالمندی به مخاطبین خود در کنفرانس جهانی آلزایمر گفت که دمانس یک بحران بهداشت عمومی است که به زودی کشورها را ورشکست خواهد کرد.

طرحی از ژاپن جهت خوشحالی افراد مبتلا در مراکز مراقبتی کشور ژاپن پیرترین کشور جهان است و به تبع آن در مراکز مراقبتی، شمار افراد مبتلا به دمانس و بیماری آلزایمر نمایان است. کارکنان یکی از این مؤسسات جهت خوشحالی این افراد، دو مارتن برایشان برنامه ریزی کردند به این معنا که افراد را برروی صندلی چرخدار نشاندند و مسافت مشخصی با خط آغاز و پایان با هول دادن چرخ توسط کارکنان را پیمودند. وجد حاصل این مسابقه در چهره های شرکت کنندگان دیده می شد و افرادی که در آغاز بسیار غمگین بودند در پایان با لبخند مسابقه را ترک گفتند.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر