بین المللیانجمن جهانی آلزایمر

مواقت سازمان جهانی بهداشت با طرح جهانی عملیاتی دمانس

طرح جهانی عملیاتی دمانس و موافقت سازمان جهانی بهداشت با آن. هیات مدیره سازمان جهانی بهدا شت در ماه جون ۲۰۱۶ ، پیشنهاد توسعه طرح جهانی عملیاتی دمانس را به اتفاق آراء پذیرفت . در حاشیه شصت و نهمین اجلاس سازمان جهانی بهداشت، با تلاش بی وقفه انجمن جهانی آلزایمر و ۱۲ کشور عضو و پشتیبانی دو کشور سویس و جمهوری دومینیکن این موفقیت به دست آمد. اعلامیه مشترک کشورهای اروپائی، خاور میانه و آفریقا و همچنین رایزنی  های ۳۸ کشور  در مدت دستور جلسه و حمایت ۲۸ کشور از طرح پیشنهادی  همه در توفیق این حرکت موثر واقع شدند.

 خبر خوب این است که طبق  قطعنامه سازمان جهانی بهداشت بزودی کشورها ملزم به رویارویی با دمانس خواهند شد و انجمن جهانی آلزایمر امیدوار است که با حضور افراد مبتلا، خانواده ها، اساتید و انجمن های آلزایمر در صحنه بین المللی این  مسیر مهم هموار گردد و دولت ها را ناگزیر نماید تا طرح عملیاتی دمانس، مراقبت و حمایت برای افراد مبتلا و  تمام ذینفعان و انجمن های آلزایمر را تحت  برنامه ریزی قرار دهد.

در همین راستا، انجمن آلزایمر ایران پیش نویس طرح عملیاتی دمانس را در وزارت بهداشت مطرح نموده و پس از جلسات مقدماتی، مفاد طرح دراولین جلسه کار گروهی با حضور اساتید و سازمان های مرتبط، در ۶ مرداد ۱۳۹۵، مورد بررسی قرار گرفت.

انجمن الزایمر ایران امیدوار است که کار بر روی این طرح با مشارکت تمام ارگان های مرتبط ادامه یابد تا برنامه جامع دمانس در شبکه بهداشت کشور با مصوبات، بودجه و نظارت بر پیشرفت در سراسر کشوراجرائی شود وبا برطرف کردن شرم از ابراز بیماری در بین خانواده ها و در پی آن تشخیص زود هنگام و مسیر مراقبت با عزت، کیفیت زندگی افراد مبتلا و مراقبین ارتقاء یابد و ایران به گروه کشورهای دوستدار افراد مبتلا به دمانس بپیوندد.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر