بین المللیانجمن جهانی آلزایمر

ایران و بیماری آلزایمر در سال 2010

فعالیت های ماه بیماری آلزایمر و گزارش ۲۰۱۰ : بدینوسیله, لازم می‌دانم تا  نظر شما را به  فعالیت‌های  بی‌ وقفه انجمن آلزایمر ایران از جمله اطلاع‌ رسانی در مورد بیماری آلزایمر و دیگر دمانس‌ ها در سراسر کشور از طریق برگزاری سمینار، نمایشگاه، کنسرت، آموزش و افتتاح یک مرکز روزانه ویژه بیماران مبتلا به بیماری آلزایمر، جلب نمایم. در مسابقه دوستانه فوتسال که انجمن آلزایمر ایران  به مناسبت ماه بیماری  آلزایمر ترتیب داده بود، افراد مبتلا و خانواده هایشان نیز شرکت داشتند. هدف انجمن آلزایمر ایران از این فعالیت‌ها، شناساندن بیشتر این بیماری در کل کشور می‌باشد و ما معتقدیم که تداوم این فعالیت ها بسیار حائز اهمیت  و فقط با کمک و همکاری نزدیک  شما با انجمن آلزایمر ایران امکان می یابد. تا افراد مبتلا و مراقبت کنندگان شان از حمایت و مراقبت  لازم بر خوردار گردند.

 انجمن آلزایمر جهانی موسوم به ای .دی. ای. متشکل از انجمن های سراسر جهان است و انجمن آلزایمر ایران نیز عضو آن می‌باشد. هدف انجمن آلزایمر جهانی کمک به تاسیس و راه‌ اندازی انجمن‌ های آلزایمر در سراسر گیتی است تا از این طریق در مورد بیماری و دیگر عوامل دمانس اطلاع رسانی شود. 

در روز ۲۱ سپتامبر برابر ۳۰ شهریور، ای.دی. ای ، گزارش وضعیت بیماری را  در جهان منتشر ساخت که حاوی ارقام کلی و جامع و اثرات اقتصادی دمانس در جهان را منعکس می نماید.  این گزارش هزینه مراقبت بیماری دمانس را ۶۰۴ میلیارد دلار تخمین میزند.  همچنین این گزارش متذکر  می شود که جهان آمادگی لازم را جهت مقابله با دمانس ندارد .

گفته می شود که آمار بیماری هر ۲۰ سال دو برابر می‌شود و از ۳۵.۶ ميلیون نفر در سال ۲۰۱۰ به ۶۵.۷ میلیون در سال ۲۰۳۰ می‌رسد. پیش بینی ما این است که در ایران تعداد افراد مبتلا از ۲۱۲،۰۰۰ در سال ۲۰۱۰  به۴۴۹،۰۰۰ در سال ۲۰۳۰ برسد.  ما اطمینان داریم که شما از  اثرات برگشت ناپذیر   بیماری بر روی افراد مبتلا و خانواده هایشان مطلع می‌باشید.  بنا به گزارش سازمان بهداشت جهانی در مورد بار مراقبت  بیماری، در افراد بالای شصت سال مبتلا به دمانس،  سال  های زندگي با ناتواني و معلولیت بيش از بیماری‌های دیگر مانند سکته مغزی، آرتروز، امراض قلبی و یا سرطان مي باشد.

باید خاطر نشان کرد که مراقبت کنندگان این بیماران خود دچار بیماریهای اعصاب و روان  می شوند.

ما مایلیم تا  شما را در این چالش بزرگ یاری نمایم. انجمن آلزایمر ایران، همکاری با شما را ارج می‌نهد و همچنین ای. دی .ای. و دیگر انجمن ها نسبت به بهبود وضع زندگی این افراد متعهد و از هر کمک تخصصی  برای افراد مبتلا در ایران دریغ نخواهند کرد. 

با تقدیم احترام

آکوستا  دی زی

رییس هیت مدیره انجمن آلزایمر جهانی

مترجم:خانم فرانه فرین

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر