بین المللیانجمن جهانی آلزایمر

ماه جهانی بیماری آلزایمر ۲۰۱۸

مقدمه

سپتامبر ۲۰۱۸، هفتمین سال برگزاری ماه جهانی بیماری آلزایمر است که با هدف همبستگی جهانی جهت افزایش اطلاع رسانی درمورد دمانس و کاهش شرم از ابراز بیماری ایجاد شده است. درطی یک ماه، انجمن­ های آلزایمر و ذینفعان در سراسر جهان جهت اطلاع رسانی، راهپیمایی­ هایی با نام ” حافظه” برگزار می­کنند. تعدادی از روزهای ماه جهانی را به برنامه­ های درآمدزایی اختصاص می­دهند و همچنین با حضور در رسانه­ ها، چالش­ های بیماری و خدمات انجمن خود را به اطلاع عموم می­رسانند. تأثیر این حرکت رو به افزایش است هر چند که شرم از ابراز بیماری به علت رواج اطلاعات نادرست درحواشی دمانس هنوز یک مشکل جهانی بشمار می­آید.

روز جهانی بیماری آلزایمر (۲۱ سپتامبر – ۳۰ شهریور) در دهمین سالگرد انجمن جهانی آلزایمر، در سال ۱۹۹۴، راه اندازی شد و در این مدت رشد چشمگیری داشته است. در سال ۲۰۱۷، روز جهانی بیماری آلزایمر در بیش از ۸۰ کشور برگزار شد.

طبق آمار جدید، هر۳ ثانیه یک نفر به دمانس مبتلا می شود. ماه بیماری آلزایمر فرصت مناسبی برای انجمن­ هاست تا در مورد بیماری گفتگو کنند و فعالیت­های خود را در جهت ارتقاء کیفیت زندگی افراد مبتلا و خانواده­ ها معرفی نمایند. اگر دمانس زودتر تشخیص داده شود، احتمالاً افراد مبتلا به دمانس در جامعه همچنان فعال باقی می­مانند.

انجمن جهانی آلزایمر، ماه جهانی بیماری آلزایمر را از طریق انجمن­ های عضو، حامیان و شرکت­های همکار هماهنگ می­نماید. ما در انجمن جهانی آلزایمر براین باوریم که با ترغیب افراد، گروه­ها و نهادها، آن­ها به ما می­پیوندند و تلاش های ما را حمایت می­کنند. این به ویژه در کشور های با درآمد کم و متوسط حائز اهمیت است زیرا بیشتر افراد مبتلا به دمانس در این کشورها زندگی می­کند و در آینده نیز بیشترین افزایش تعداد ابتلا در این بخش از جهان خواهد بود. هدف ما گسترش ماه جهانی از طریق:

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر