بین المللیگزارش انجمن جهانی 2021

4 آبان 1400

بحرانی در راه است و دولت ها در سراسر جهان باید به فکر باشند.

 

مقدمه:

خانم پاولا بربرینو، مدیرعامل انجمن جهانی آلزایمر در مقدمه عنوان کرد:

“زمانی که در سال 2018 به یک کنفرانس نوآوری های پزشکی دعوت شده بودم با طرح های نو بسیاری آشنا شدم و زمانی که با رئیس کمیته علمی وقت، دکتر گوتیر در میان گذاشتم، متوجه شدم که بیشتر مشکلات ما، مشکلات تشخیصی است، زیرا تشخیص با شرم از ابراز بیماری با هم ارتباط تنگاتنگی دارند.

همان طور که می دانیم در حال حاضردر جهان 55 میلیون نفر با دمانس زندگی می کنند که احتمالا کمتر از 25% درجهان تشخیص می گیرند و در کشورهای با درآمد کم این رقم به 10% کاهش می یابد.

بحرانی در راه است و دولت ها در سراسر جهان باید به فکر باشند.

خلاصه گزارش

انجمن جهانی آلزایمر تخمین می زند که در جهان 75% افرادی که با دمانس زندگی می کنند هنوز تشخیص نگرفته اند و این رقم، در کشورهای کم درآمد و با درآمد متوسط به 90% می رسد. باید توجه داشت که موانع جدی بر سر راه تشخیص وجود دارد مانندعدم آگاهی از دمانس و شرم از ابراز بیماری.

در حال حاضر، بیش از 55 میلیون نفر در جهان با دمانس زندگی می کنند. این رقم وحشتناکی هست و بدتر از آن، هر روز به این تعداد اضافه می شوند و پیش بینی می شود که تا سال 2030 به 78 میلیون نفر مبتلا برسد.سازمان جهانی بهداشت درطرح خود موسوم به طرح جهانی عملیاتی دمانس، پاسخ بهداشت عمومی به دمانس، هدف خود را اینچنین قرار داده است که تا سال 2025، 50 درصد کشورها، تشخیص را برای 50 درصد افراد مبتلا به دمانس که پیش بینی کرده اند را انجام دهند. در دوران کوید19، 2021- 2020 ، مقرارت سخت جلوگیری از شیوع بیماری باعث عدم دسترسی افراد با علائم دمانس به خدمات درمانی شده است. باید منتظر ماند تا تاثیر این وقفه را بر روی روند تشخیص مشاهده کنیم.

فایل کامل گزارش:

khlash-gzarsh-jhany-bymary-alzay-cf34a0c980.pdf

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر